ל"ג בעומר: החניונים לפי צבעים, אין עליה עם רכב פרטי

בנצי לייזרוביץ 1 Comment on ל"ג בעומר: החניונים לפי צבעים, אין עליה עם רכב פרטי
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בעוד כשלושה שבועות יחלו ארועי ל"ג בעומר מירון ובאגף התנועה כבר ממוצאי ל"ג בעומר אשתקד עמלים לקראת הארוע הגדול ביותר של המדינה במירון. מפקד הזרוע המבצעית באגף התנועה נצ"מ אילן מור וסגנו סנ"צ דודו בוהדנה ובכירים באגף והדוברות קיימו בצהריים תדרוך לעיתונאים ומסרים חשובים לציבור הרחב העולה למירון.

במשך 4 ימי ההילולה פוקדים כחצי מליון איש את אתר הרשב"י מה שמצריך היערכות וחשיבה גדולה של כלל הגורמים.

הדגש חשוב: לא תותר הגעה למירון באמצעות כלי רכב פרטיים. רכבים פרטיים ייחסמו כבר מצומת גולני ויופנו לחניונים בחצור, כרמיאל וצבעון. כך שההגעה המשתלמת ביותר היא באמצעות תח"צ מהערים השונות.

כלקח משנה שעברה הוחלט כי יבוטלו כל החניונים ומספריהם כלומר, אם היינו רגילים עד היום לדעת שאגד הוא בחניון 1, נתיבות חסד והופמן חניונים 2 ו-3 , לא עוד. כל חניוני האוטובוסים חולקו ל- 3 טרמינלים וצבעים. טרמינל 1 ישמש כמוקד יציאת תח"צ לערים הרחוקות כמו: ירושלים, ב"ב, ביתר וכו' והוא נבחר להיות בצבע צהוב. טרמינל 2 ישמש לתחבורה לערים הקרובות כמו חצור טבריה חיפה וכו' ונבחר להיות בצבע כחול. חברות פרטיות שאושרו יחנו בחניוני עין הוזים ופרוד ומשם יוסעו בשאטלים לשער היישוב כשטרמינל השאטלים לחברות הפרטיות יהיה בצבע אדום.

ואיך זה עובד? משרד התחבורה חייב את כל חברות האוטובוסים שמבצעים נסיעות למירון (אלו שבהסדר) למכור כרטיסים לפי צבע העיר והחניון שאליו יגיע. לדוגמה: בירושלים, ב"ב, יימכרו הכרטיסים בצבע צהוב, בערים הקרובות יימכרו כרטיסים בצבע כחול וחברות פרטיות שיחנו בעין הוזים ופרוד ימכרו כרטיסים בצבע אדום. כח נוסע שרוצה לחזור לחניון ולשוב לביתו לפי מספר הכרטיס יידע באיזה טרמינל הוא צריך להגיע. כל הטרמינלים יהיו משולטים ובדגלים זוהרים לפי צבע הטרמינל.

בנוסף גם התאורה באותו חניון יהיה לפי צבע הטרמינל שנבחר. כך שהציבור הרחב לא יצטרך לחפש לאן ללכת הכל יהיה לפי צבע. לדברי נצ"מ אילן מור מדובר בפיילוט ראשוני מסוגו בארץ שאירועי מירון היא הפעם הראשונה שיחולק לפי צבעים.

בנוסף, יהיה ביציאה גשר עם שילוט אלקטרוני שיתן הכוונה לעשרות האלפים ויכוון אותם לטרמינלים לפי הצבעים.

חידוש נוסף השנה: על כל מערך התח"צ משרד התחבורה ישלוט עליהם במירון. יוקם חפ"ק מיוחד של משרד התחבורה בחניון האוטובוסים במירון והוא זה שינווט ויפעיל את מערך האוטובוסים. אם ראינו בשנים האחרונות בשעות מסויימות לחץ למשל ביציאה לכיוון י-ם כי לא היה מספיק אוטובוסים ובמחסנית של ב"ב למשל יש אוטובוסים אזי משרד התחבורה יקח אוטובוסים מהמחסנית של ב"ב לטובת י-ם או מקום אחר וזה בסמכותו. הוא יהיה האחראי על המערך, הסמכות שלו וכל החברות ומנהליה יפעלו לפי הוראות משרד התחבורה בשטח.

עוד חידוש השנה לקראת מוצאי לג בעומר היה לחץ אדיר של יציאות אוטובוסים אך המעגל היה פקוק. אוטובוסים של תולדות אהרן כולם מורידים את הנוסעים בנחל מירון וכך המעגל יישאר נקי להורדה ועלייה של השאטלים ותח"צ שבקווי השרות.

לדברי נצ"מ אילן מור ענין הטרמינל וצבעי הכרטיס הוא החידוש המשמעותי שלדברי גורמים מקצועיים ייתן מענה ויפתור הרבה בעיות. בימים אלה מחלקת ההנדסה של משרד התחבורה עובד בשטח החניונים להגדיל אותם והצמצום שעשינו בכמות האוטובוסים של החברות הפרטיות שיגיעו לאזור ייתן מענה ומהירות ועדיפות לתח"צ.

רכב נכה שיש לו תו נכה יופנה לחניון קרוב ומשם יהיו שאטלים של עזר מציון עד לציון למעלה.

"אז נכון כולם באמת עושים את המקסימום שמירון תשע"ה יעבור בהצלחה ואנחנו כציבור וכאזרחים צריכים להפנים ולהישמע להנחיות כדי שמבצע מירון תשע"ה יוגדר בהצלחה ויעבור בשלום, וזיכרו – העדיפו תחבורה ציבורית על פני הרכב" אמר המפקד.

מיום רביעי בבוקר ערב לג בעומר ייסגר לתנועת כלי רכב כל אזור מירון. שוטרי אגף התנועה יהיו בצמתים גם המעגל הרחוק יותר ממירון כדי להכווין את התנועה ולתת עדכונים בשעת מעשה. בערים השונות יהיה פיקול על כל יציאות האוטובוסים וכמות האוטובוסים כך שלמשטרה יהיה שליטה בכל מירון גם לאלו שנמצאים רחוק ויצאו עם התח"צ. וכדאי הוא רבי שמעון לסמוך עליו.

IMG-20150415-WA0069 IMG-20150415-WA0068 IMG-20150415-WA0059 IMG-20150415-WA0061 IMG-20150415-WA0063



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    מישהו יודע מה יהיה סדר התחבורה מצפת?